Voetbal een feest ??
Als kapitein van het eerste elftal vind ik het, na de vrij turbulente afgelopen weken, een beetje mijn plicht om langs deze weg even een paar dingen op een rijtje te zetten.
Ik draai al een tijdje mee in het voetbalwereldje, waarvan het grootste gedeelte bij het 'fiere' KAVD, en dacht zowat alles in, en met deze club te hebben meegemaakt.. dan kwam het seizoen 2006-2007.
De club begon aan dit seizoen met de betrachting, verder te bouwen aan de sportieve en structurele opbouw, die het seizoen daarvoor was ingezet.
Sportief betekende dit; en ik verwijs daarvoor naar de uitspraken van het bestuur en technische staf tijdens de spelersvoorstelling in juni 2006; een top 5 plaats aan het einde van het seizoen, eind april 2007.
Het is vandaag 16 april 2007, en ik stel vast dat we na 28 matchen op een gedeelte 2e plaats staan, en nog maar 3 keer verloren. Dus zijn, naar mijn bescheiden mening, de sportieve verwachtingen op zijn minst ingelost.
Nu, als ik de "waardering" uit bepaalde delen van de entourage voor deze ingeloste verwachtingen bekijk, vraag ik mij echt af waarom ik deze club zo hoog in het vaandel draag.
Ik weet dat het seizoen in die mate evolueerde, dat er eerst stilletjes, daarna luidop, gedroomd werd van de titel.. daar is niks mee.
Het probleem is echter dat deze droom op een bepaald moment, door bepaalde mensen, reeds als werkelijkheid werd beschouwd.. nu, daar is in principe ook niks mee.
Maar met de dingen die ons als groep al naar het hoofd zijn gesmeten, nu blijkt dat de werkelijkheid er anders uitziet, daar is écht wel iets mis mee! DIT verdiend deze groep, én deze trainersstaf écht niet!
Ik kan ieder die het intresseert, op het hart drukken dat IEDEREEN uit deze groep er voluit voor gegaan is om deze droom te realiseren. En geloof me, het is voor ons een even grote ontgoocheling dat dit niet is gelukt.
Met alle respect, maar al degene die daar anders over denken, hebben ofwel nooit zelf tussen de lijnen gestaan, of zijn ofwel heel domme mensen. Iedereen met een beetje gezond verstand, en die de club van dichtbij volgde, moet beseffen dat uit deze groep het maximum gehaald is.
Ik zou vele mensen tekort doen, wanneer ik niet zou zeggen dat wij als groep ook weten, dat de nodige waardering er bij vele mensen wel degelijk is, en wij die ook voelen.
Ik wil dan ook langs deze weg, alle supporters bedanken, die ons als spelers al zoveel plezier hebben gegeven, door er elke week te staan, met bus of zonder. Respect daarvoor, en dit uit naam van de voltallige spelersgroep, en sportieve staf.
Het is dan ook voor deze mensen, dat we de er de komende weken alles voor zullen doen, alsnog de promotie te verwezenlijken.
Het ENIGE wat wij daarvoor terug vragen is eveneens het welverdiende respect, en dit ook wanneer het dan uiteindelijk niet zou lukken..
Alvast bedankt.
Peter Moens.